Sklep Internetowy sabinabudzyn.pl działający pod adresem https://sabinabudzyn.pl jest serwisem prowadzonym przez:
Sabinę Obwiosło-Budzyń, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą DENUO Sabina Obwiosło-Budzyń, z siedzibą w Będzinie (42-506) przy ul. Słowackiego 39, NIP: 6252153930, REGON: 241814428, kontakt email: kontakt@sabinabudzyn.pl, kontakt telefoniczny: +48 502 580 418
§ 1 – Definicje
Do celów niniejszego regulaminu stosuje się następujące definicje:
- KONSUMENT osoba fizyczna, która zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która zgodnie z art. 431 kodeksu cywilnego prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową w związku z czynnościami prawnymi, których zakres obejmuje treść niniejszego regulaminu.
- PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- KUPUJĄCY oznacza konsumenta, przedsiębiorcę lub przedsiębiorcę na prawach konsumenta, który zawiera umowę sprzedaży w Sklepie Internetowym https://sabinabudzyn.pl.
- SPRZEDAWCA oznacza przedsiębiorcę prowadzącego sklep internetowy objęty niniejszym regulaminem, tj. Sabinę Obwiosło-Budzyń, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą DENUO Sabina Obwiosło-Budzyń, z siedzibą w Będzinie (42-506) przy ul. Słowackiego 39, NIP: 6252153930, REGON: 241814428.
- TOWAR/PRODUKT oznaczają wszelkie materialne rzeczy ruchome oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym https://sabinabudzyn.pl, w tym również produkty cyfrowe takie jak e-booki i audiobooki.
- ZAMÓWIENIE oznacza oświadczenie woli kupującego lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, które w sposób bezpośredni zmierza do zawarcia umowy sprzedaży. Oświadczenie to winno zawierać w szczególności rodzaj i liczbę towaru.
- KOSZYK ZAMÓWIEŃ oznacza aplikację informatyczną dostępną na stronie sprzedawcy https://sabinabudzyn.pl, która umożliwia złożenie zamówienia. Za pomocą Koszyka zamówień kupujący wskazuje towary i ich ilości, przelicza całkowitą wartość zamówienia oraz koszt dostawy.
- UMOWA SPRZEDAŻY umowa cywilno-prawna na mocy, której sprzedawca – przedsiębiorca zobowiązuje się przenieść na kupującego własności rzeczy (towarów) i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
- UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ oznacza każdą umowę zawartą pomiędzy sprzedającym (przedsiębiorcą) a kupującym (konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta) w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- TRWAŁY NOŚNIK oznacza materiał (papier, płyta CD/DVD, pendrive, karta pamięci dysk twardy, itp.) lub narzędzie (poczta elektroniczna – e-mail, wiadomość SMS/MMS, itp.) umożliwiające kupującemu lub sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci. Trwały nośnik pozwala na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci – czyli bez ingerencji podmiotu, który był ich twórcą. Trwałym nośnikiem nie jest strona internetowa.
- TREŚCI CYFROWE oznacza dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- ADRESAT podmiot wskazany przez kupującego jako właściwy do odebrania przesyłki.
- GWARANCJA oznacza dobrowolne zobowiązanie się producenta, udzielane na podstawie oświadczenia gwarancyjnego, które określa jego obowiązki oraz uprawnienia kupującego (konsumenta) lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, w przypadku, gdy towar nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Gwarancja stanowi podstawę prawną do dochodzenia od gwaranta odpowiedzialności za wadliwy towar.
- UPRAWNIENIA KONSUMENTA oznacza tryb dochodzenia odpowiedzialności przez konsumenta lub osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej od sprzedawcy (przedsiębiorcy) w związku z ujawnioną wadą fizyczną (braku zgodności towaru z umową) lub prawną zakupionego towaru, określony w przepisach ustawy prawa konsumentów.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 287), po zmianach wprowadzonych ustawą z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks cywilny oraz ustawy – Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. z 2022 r. poz. 2337).
- KODEKS CYWILNY oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami).
§ 2 – Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Treść niniejszego regulaminu określa zasady dokonywania przez Sabinę Obwiosło-Budzyń, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą DENUO Sabina Obwiosło-Budzyń. z siedzibą w Katowicach sprzedaży towarów/ produktów na odległość.
- Treść niniejszego paragrafu regulaminu stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002, Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
- Sklep Internetowy https://sabinabudzyn.pl zamieszcza za pośrednictwem Internetu informacje na temat swojej oferty na stronie https://sabinabudzyn.pl i świadczy drogą elektroniczną – zgodnie z niniejszym regulaminem – następujące usługi:
- umożliwia kupowanie towarów znajdujących się w bazie Sklepu Internetowego https://sabinabudzyn.pl za pomocą koszyka zamówień,
- umożliwia rejestrację Konta klienta.
- Warunkiem skorzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez usługodawcę jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:
- przeglądarka internetowaa typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail)
- Usługodawca wykorzystuje pliki typu cookie, aby gromadzić informacje związane z korzystaniem ze Sklepu Internetowego https://sabinabudzyn.pl przez Klienta w celu utrzymania sesji zalogowanego Klienta oraz do prowadzenia statystyk oglądalności podstron Sklepu Internetowego https://sabinabudzyn.pl
- Usługobiorca może w każdej chwili usunąć umieszczone pliki cookie lub zablokować umieszczanie plików cookie za pomocą opcji dostępnych w jego przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje odnośnie zasad przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Usługobiorcy zawarto w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem Polityka prywatności w sekcji „Rodzaje wykorzystywanych Cookies”
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą wypełnienia i potwierdzenia przez Usługobiorcę odpowiedniego formularza (rejestracyjnego/ wysyłkowego/ opinii/ newsletter) znajdującego się na stronie sklepu.
- Umowa każdorazowo zastaje zawarta na czas nieokreślony i może zostać rozwiązana przez każdą ze stron w każdym czasie i bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem w/w umowy oraz postanowień określonych w § 2 ust. 9 regulaminu.
- Usługobiorca, który zarejestrował Konto Klienta na stronie Usługodawcy rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez zgłoszenie żądania usunięcia swojego Konta klienta.
§ 3 – Warunki sprzedaży
-
- Wszystkie ceny towarów w Sklepie Internetowym https://sabinabudzyn.pl są podawane w walucie złotych polskich (PLN) i zawierają wszelkie podatki typu VAT.
- Ceny towarów znajdujące się na stronie Sklepu Internetowego https://sabinabudzyn.pl nie zawierają kosztów wysyłki.
- W koszyku zamówień Klient dokonuje wyboru formy dostawy i formy płatności. Przedstawiona wówczas informacja na temat całkowitej wartości zamówienia uwzględnia wszelkie dodatkowe opłaty za transport, dostawę lub usługi pocztowe bądź jakiekolwiek inne koszty.
- Sklep Internetowy https://sabinabudzyn.pl zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian zarówno w cenach towarów oferowanych przez Usługodawcę, jak i w wysokości opłat za doręczenie towaru do Klienta. Każdorazowa zmiana nie narusza praw osób, które złożyły zamówienia on-line bądź zawarły umowę sprzedaży przed dokonaniem jakichkolwiek wyżej wymienionych zmian w cennikach.
- Aby umowa sprzedaży mogła zostać w sposób prawidłowy zawarta, należy:
- złożyć zamówienie on-line, tj. na stronie sklepu, poprzez koszyk zamówień,
- potwierdzić, że jest się świadomym tego, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek dokonania płatności poprzez aktywowanie przycisku (link aktywacyjny) “Kupuję i płacę” w ostatnim kroku koszyka zamówień.
- Na adres e-mail kupującego sprzedawca przesyła wiadomość, gdzie przekazuje usługobiorcy w jasny i wyraźny sposób informacje dotyczące złożonego zamówienia, a w szczególności:
- Rodzaju i ilości zamówionego towaru,
- łącznej ceny wraz z podatkami, wszelkimi dodatkowymi opłatami za transport, dostawę lub usługi pocztowe.
- Kupujący może złożyć zamówienie on-line bez konieczności trwałego rejestrowania swoich danych w bazie sklepu lub też zarejestrować Konto Klienta, na którym zapisane zostaną podstawowe informacje z formularza wysyłkowego, tak aby w przyszłości nie było potrzeby wpisywania ich ponownie.
- W celu rejestracji Konta Klienta należy wypełnić formularz. Zarejestrowany użytkownik może w każdej chwili zmieniać zapisane dane bądź też trwale je usunąć.
- W chwili dostawy sprzedawca dostarcza towary poprzez przeniesienie fizycznego posiadania towarów lub kontroli nad nimi na kupującego, bez zbędnej zwłoki, po zawarciu umowy, jednak nie później niż w terminie 30 od dnia zawarcia umowy. Miejscem spełnienia świadczenia jest adres podany przez kupującego jako adres do doręczeń zamówionego towaru.
- Przewidywany czas skompletowania przesyłki zawierającej zamawiane towary to 5 dni roboczych. Przewidywany czas dostarczenia jest uzależniony od wybranej formy dostawy (1 do 3 dni roboczych). Wyjątek stanowi sprzedaż przedpremierowa w ramach, której dostawy będą realizowane po 15.05.2025.
- Ust. 9 i 10 nie mają zastosowania do umów sprzedaży, w przypadku, gdy okres dostawy ma kluczowe znaczenie z uwagi na wszelkie okoliczności związane z zawarciem umowy lub w przypadku, gdy kupujący informuje sprzedawcę przed zawarciem umowy, że dostawa przed określonym terminem lub w określonym terminie ma kluczowe znaczenie. Sprzedawca jest uprawniony do odmowy wykonania umowy, jeżeli dostawa we wskazanym przez kupującego terminie nie jest możliwa. W takich przypadkach, jeżeli sprzedawca odmówił dostawy towarów lub nie dostarczył towarów w terminie uzgodnionym z kupującym zgodnie z ust. 10, kupujący jest uprawniony do natychmiastowego rozwiązania umowy.
- Po rozwiązaniu umowy sprzedawca bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy, dokonuje zwrotu każdej kwoty wpłaconej zgodnie z warunkami umowy.
§ 4 – Forma i terminy płatności
- Kupujący ma możliwość dokonania płatności za zamówiony towar, wedle własnego wyboru:
- przelewem w formie przedpłaty w pełnej wartości zamówienia na rachunek bankowy sprzedawcy:
DENUO Sabina Obwiosło-Budzyń
Bank PKO BP S.A. 24 1020 2313 0000 3402 1162 4519 - za pośrednictwem operatora systemu płatności
- przelewem w formie przedpłaty w pełnej wartości zamówienia na rachunek bankowy sprzedawcy:
- Wszystkie akceptowane środki płatności zaznaczone są w jasny i wyraźny sposób na początku procesu składania zamówienia (w koszyku zamówień).
- Kupujący jest zobowiązany do dokonania płatności za złożone zamówienie:
- w terminie do 96 godzin od momentu złożenia zamówienia w przypadku wyboru płatności tradycyjnym przelewem.
- w terminie do 36 godzin od momentu złożenia zamówienia w przypadku wyboru szybkiej płatności PayU.
W przypadku niedotrzymania ww. określonych terminów, zamówienie może zostać anulowane.
§ 5 – Forma dostawy
- Zamówione towary fizyczne dostarczane są na adres podany przez Klienta podczas składania zamówienia.
- Koszty dostawy ponosi Klient i są określone podczas składania zamówienia i są uzależnione od formy dostawy wybranej przez Klienta.
- Produkty cyfrowe udostępnione są w formie elektronicznej poprzez link do pobrania pliku, który wysyłany jest na adres email wskazany przy składaniu zamówienia.
§ 6 – Uprawnienia Konsumenta
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta za zgodność towaru z zawartą umową sprzedaży, w zakresie określonym ustawą o prawach konsumentów. Zgodnie z ogólną zasadą sprzedawca odpowiada względem konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta, jeżeli sprzedany towar nie spełnia warunków zgodności towaru z umową, szczegółowo określonych przepisami art. 43b ust. 1 i 2 ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy, tj. dwóch lat od wydania towaru, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany zawiadomić sprzedawcę o zaistniałej sytuacji, wedle własnego wyboru:
- poprzez wypełnienie formularza reklamacyjnego dostępnego on-line
- wysyłając lub dostarczając osobiście zawiadomienie na adres pocztowy siedziby lub lokalu przedsiębiorcy;
- wysyłając zawiadomienie na adres e-mail: kontakt@sabinabudzyn.pl;
- ustnie do protokołu w siedzibie przedsiębiorcy;
- Wypełniając formularz reklamacyjny o którym mowa w punkcie a) konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta otrzyma, na podany adres e-mail, zgłoszenie reklamacyjne w formacie .pdf, które po wydrukowaniu i podpisaniu należy przekazać sprzedawcy.
- Dla zawiadomień o których mowa w punktach b), c) konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć jakiekolwiek inne jednoznaczne zawiadomienie na trwałym nośniku, gdzie wskazane zostaną co najmniej:
- imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację,
- określenie reklamowanego towaru,
- dowód zakupu reklamowanego towaru,
- opis niezgodności towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona, a w stosownych przypadkach także okoliczności uzasadniające reklamację,
- żądanie reklamującego,
- datę wniesienia reklamacji,
- podpis zgłaszającego reklamację,
- w przypadku przesłania zgłoszenia e-mailem zgodę na przetwarzanie przez przedsiębiorcę adresu e-mail zgłaszającego.
- W celu umożliwienia sprzedawcy podjęcia decyzji o uznaniu bądź nie reklamacji, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest odesłać reklamowane towary do siedziby sprzedawcy bez zbędnej zwłoki, aby sprzedawca mógł dokonać oględzin lub oddać reklamowane towary celem zaopiniowania ich przez rzeczoznawcę. Przekazywany towar powinien odpowiadać podstawowym wymaganiom higienicznym. W przypadku uznania roszczeń konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta za zasadne sprzedawca zwraca reklamującemu poniesione koszty dostarczenia (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyraźnie wybranego przez konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta sposobu dostawy innego, niż zwyczajowa i powszechnie przyjmowana forma dostawy wskazana wcześniej przez sprzedawcę, która wiązałaby się z niższymi kosztami).
- Jeżeli brak jest zgodności towaru z umową, kupujący, może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni lub naprawi towar, przez co stanie się zgodny z umową.
- Ograniczenie wskazane w ust. poprzedzającym nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiany przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany, bądź naprawy towaru w sposób satysfakcjonujący dla konsumenta, w szczególności zaś gdy brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że jego naprawa bądź wymiana nie jest możliwa.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Prowadzenie przez sprzedawcę postępowania reklamacyjnego nie ogranicza:
- prawa zgłaszającego do korzystania z bezpłatnej pomocy prawnej którą każdy konsument może uzyskać m. in. u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów;
- dostępu do pozasądowych procedur rozpatrywania reklamacji i środków zaskarżenia.
W przypadku gdy sprzedawca nie uzna reklamacji konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, a ten się nie zgadza z jego decyzją może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie https://www.uokik.gov.pl
Ponadto sprzedawca podaje, iż istnieje możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży zawartych pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, za pomocą Platformy ODR, która stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r.
Platforma ODR działająca pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii.
§ 7 – Zwrot towaru, korzystanie z prawa odstąpienia
- Z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w § 7 ust. 12, konsumentowi i przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość w terminach przewidzianych art. 27 ust. 1 oraz 2 ustawy o prawach konsumenta, bez podawania powodów i bez ponoszenia żadnych kosztów innych niż koszty przewidziane w § 7 ust. 11.
- Okres odstąpienia, o którym mowa w § 7 ust. 1, wygasa po czternastu dniach liczonych od dnia, w którym konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta albo strona trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta lub przedsiębiorcę na prawach konsumenta wejdzie w fizyczne posiadanie towarów.
- Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta informuje przedsiębiorcę przed upływem okresu odstąpienia o swojej decyzji odstąpienia od umowy. W tym celu konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może:
- skorzystać ze wzoru standardowego formularza odstąpienia, określonego w Załączniku nr 1; lub
- złożyć jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie, w którym informuje o swojej decyzji odstąpienia od umowy.
- Okres odstąpienia, o którym mowa § 7 ust. 2, jest dotrzymany, jeżeli konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta skutecznie złożył oświadczenie o skorzystaniu z prawa odstąpienia przed upływem tego okresu w jakiejkolwiek formie przewidzianej niniejszym regulaminem.
- Ciężar dowodu skorzystania z prawa odstąpienia zgodnie z przepisami niniejszego artykułu spoczywa na konsumencie lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Sprzedawca zwraca wszystkie kwoty otrzymane od konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż w terminie czternastu dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy, w tym koszty dostarczenia towaru.
- Sprzedawca nie zaproponował może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili odbioru towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrotu płatności sprzedawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta odsyła towary bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował sprzedawcę o decyzji odstąpienia od umowy. Termin zostaje dotrzymany, jeżeli konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta odeśle towary przed upływem okresu czternastu dni.
- Odsyłane towary winny być w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach prawidłowego zapoznania się z towarem. Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta odpowiada za zmniejszenie wartości towarów, które nastąpiło od dnia, w którym wszedł w fizyczne posiadanie towarów lub w którym strona trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta lub przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w fizyczne posiadanie towarów oraz wynikające z niewłaściwego obchodzenia się z nimi w stopniu większym niż konieczny do stwierdzenia charakteru, właściwości czy sposobu działania towarów.
- Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta pokrywa tylko koszty bezpośrednie zwrotu towarów. Towary oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym https://sabinabudzyn.pl ze względu na swój charakter mogą zostać zwyczajnie wysłane pocztą; koszt odesłania może zostać oszacowany przez konsumenta lub przedsiębiorcę na prawach konsumenta w oparciu o cennik krajowy na usługi powszechne Poczty Polskiej S.A. jeszcze przed zawarciem umowy na odległość.
- W przypadku produktów cyfrowych, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje po rozpoczęciu pobierania plików.
§ 8 – Tryb postępowania reklamacyjnego dla usług świadczonych drogą elektroniczną
- Usługodawca oświadcza, iż dołoży starań, aby zapewnić w pełni poprawne i bezpieczne działanie Sklepu Internetowego https://sabinabudzyn.pl oraz świadczonych drogą elektroniczną usług.
- Informacje o nieprawidłowościach, usterkach lub przerwach w funkcjonowaniu usług usługobiorca może zgłaszać, wedle własnego wyboru:
- wysyłając lub dostarczając osobiście zawiadomienie na adres pocztowy siedziby lub lokalu przedsiębiorcy,
- wysyłając zawiadomienie na adres e-mail: kontakt@sabinabudzyn.pl ,
- ustnie do protokołu w siedzibie lub lokalu przedsiębiorcy.
- Usługobiorca może złożyć jakiekolwiek inne jednoznaczne zawiadomienie na trwałym nośniku, gdzie wskazane zostaną co najmniej:
- imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację,
- określenie stwierdzonej nieprawidłowości, w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jej rodzaju oraz terminu w jakim została stwierdzona,
- datę wniesienia reklamacji,
- podpis zgłaszającego reklamację.
- W przypadku przesłania przez usługobiorcę zgłoszenia e-mailem, ze wskazaniem zgody na przetwarzanie przez przedsiębiorcę adresu e-mail zgłaszającego.
- Usługodawca zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie nieprawidłowości jakie zostały zgłoszone przez usługobiorców.
§ 9 – Informacja RODO
- Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119), (zwanego dalej „RODO“), Sprzedawca informuje, że: Administratorem Danych Osobowych jest: Sabina Obwiosło-Budzyń, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą DENUO Sabina Obwiosło-Budzyń z siedzibą w Będzinie 42-506, ul. Słowackiego 39, NIP 6252153930, REGON 241814428, adres e-mail: kontakt@sabinabudzyn.pl
- Polityka prywatności i bezpieczeństwa jest dostępna pod adresem https://sabinabudzyn.pl/polityka-prywatnosci/.
- Polityka cookies jest dostępna pod adresem Polityka prywatności w sekcji „Rodzaje wykorzystywanych Cookies”
- Klauzule informacyjne RODO dostępne są pod adresem https://sabinabudzyn.pl/polityka-prywatnosci/
- Kontakt do Inspektora Danych Osobowych kontakt@sabinabudzyn.pl
§ 10 – Postanowienia końcowe
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez kupującego oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez kupującego.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, m.in. Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) i Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 144 poz. 1204).
- Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie, w każdym czasie, za pośrednictwem linku aktywacyjnego zamieszczonego na stronie głównej Sklepu Internetowego https://sabinabudzyn.pl (https://sabinabudzyn.pl/regulamin/) oraz w koszyku zamówień (przed zawarciem umowy). Istnieje możliwość sporządzenia jego wydruku lub zapisania w formie pliku.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, przy czym zmiany takie nie naruszają praw osób, które złożyły zamówienia bądź zawarły umowy (sprzedaży / o świadczenie usług drogą elektroniczną) przed dokonaniem ww. zmian.
Załączniki do pobrania: